https://islamgreen34-us.tr.gg
ISLAMGREEN34 MÜZİK MERKEZİ

TÜRK HALK MÜZİĞİ VE BAĞLAMA



TÜRK HALK MÜZİĞİNDE AYAKLAR 

İncelemek için Ayak isminin üstüne Tıklayınız

TÜRK HALK MÜZİĞİNDE DİZİLER AYAKLAR MAKAMLAR

 
1: Maya Ayağı Dizisi
2: Hüseyni Ayağı Dizisi
3: Kerem Ayağı Dizisi
4: Engin Hüseyni Ayağı Dizisi
5: Engin Kerem Ayağı Dizisi 
6: Garip Ayağı Dizisi    
7: Misget Ayağı Dizisi 
8: Müztezat Ayağı Dizisi Fa Kararlı
9: Müztezat Ayağı Dizisi Sol Kararlı
10: Müztezat Ayağı Dizisi Do Kararlı
11: Beşiri Ayağı Dizisi
12: Derbeder Kalender Ayağı Dizisi
   
13: Kesik Kerem Ayağı Dizisi  
14: Bozlak Ayağı Dizisi  
15: Muhalif Ayağı Dizisi
16: Azeri Ayağı Dizisi    
17: Kara Sevda Ayağı Dizisi
18: Nihavend Ayağı Dizisi   
19: Yahyalı Kerem Ayağı Dizisi
20: Tatyan Kerem  Ayağı Dizisi  
21: Yanık Kerem ( Yörük) Ayağı Dizisi   
22: Fidayda ( Hüdayda )Ayağı Dizisi 
23: İbrahimi  Ayağı Dizisi
   


TÜRK HALK MÜZİĞİ 


INSTRUMENT  BAĞLAMA 
TARİHÇE VE ÇEŞİTLERİ  

Lütfen Alttaki Logoya Tıklayınız







TÜRKÜ  NOTA ARŞİVLERİ 




BAĞLAMA HAKKINDA BİLGİLER 

https://www.erturgutsanatmerkezi.com/baglamanin-tarihcesi/



Yapı olarak sap boyuna göre daha küçük bir gövdeden oluşan
uzun lutlar” (long – luthes) sınıfına giren bu çalgının
oldukça uzun bir geçmişi vardır.
İngilizce “Luth” Arapça “el- ud” dan gelmektedir. 
Endülüs kültürü aracılığıyla bu isim Avrupa kültüründe Luth
lauda veya lauta gibi adlara dönüşmüştür.

Bağlama benzeri çalgıların Anadolu’da bulunan
en eski örnekleri m. ö. 1680 – 1375 Eski Hitit Dönemine aittir.
Zincirli ve Kargamışta döneme ait kabartma taş levhalar üzerinde
bu tip çalgılara rastlanmıştır.
 Frigler, Lidyalılar, Urartular tarafından kullanıldığı bilinmektedir.

Bağlama benzeri çalgıların batıya getirilişlerinde
Türk’lerin aracılığı etkili olmuştur.
 Kırgız Türk’lerinin kullandığı bu çalgının iki telli olup perdeleri yoktur.
Günümüzde perdeli örneklerine “dutar (iki telli)” denilmektedir.

Asya Türkleri bağlama tipi telli çalgılara “kopuz” yada “komis” adını vermektedir
Asya kopuzlarında tel sayısı ikiden fazla olanlara da
( tanbura anlamında ) “dambra” yada “dombra” denilmektedir.
Gürcüler ise “pondur” demektedirler.
Balkanlardan başlayarak 
Anadolu, Suriye, Irak, Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan, Asya‘ya
uzanan bölgede karşımıza çıkan bu tür çalgıların yayılmasında
Osmanlı Türklerinin etkili olduğu anlaşılmıştır.

Balkanlardaki uzun saplı çalgı kültürünün yaygınlaşmasında
batıya doğru olan yayılmada Osmanlı’ ların iskan politikalarının
etkili olduğu anlaşılıyor

Divan sazı, meydan sazı gibi örnekler çalgının mekansal büyüklüğüne 
çağrışım yapan adlamalara örnektir. 
Bağlama, bozuk gibi adlar özel bir tür olup hem de akort bildirmektedir.
Anadolu sazlarındaki adlamaların önemli kaynaklarının başında 
halk ozanlarının şiirleri gelmektedir. 
Yunus Emre(XIII yüzyıldan) başlayarak kopuz, çeşte ( sestar – altıtelli )
tambura, cura, bağlama, saz, çogur gibi adların 
bu metinlerde geçtiği görülür. 
Aşık Veysel, Karacaoğlan, Dadaloğlu, Köroğlu gibi ozanlar

bu sadık dost için şiirler söylemişlerdir.
Evliya Çelebi (XVII yüzyıl) den de telli çalgılarımıza ilişkin 
bilgiler derlenebilmektedir.
Günümüzde bağlama benzeri çalgıların 
oldukça geniş ülkeler çoğrafyası içinde kullanılıyor olduğunu görüyoruz. 
Ortadoğudan Anadolu’ya, Balkanlardan Akdeniz kültürlerine 
Latin kültürüne dek çok değişik form, ölçü ve adlar altında kullanılan 
bağlama benzeri çalgıların
farklı kültürden insanlarla olan ilişkisinin
uzun yıllar gelişerek devam edeceği görülmektedir



BAĞLAMA METOD KİTAPLARI 



YOUTUBE BAĞLAMA VİDEO DERSLERİ 

https://www.youtube.com/channel/UCraSp051nS2MeRfQFSDPD-w
https://www.youtube.com/playlist?list=PLyaQuTw9kLgJWE09nQXKLUUNGfg_m0aa9 

https://www.youtube.com/watch?v=Ed1iM8Dz9jQ



 



BAĞLAMA ÇEŞİTLERİ 

http://www.esermuzik.com.tr/baglama-cesitleri-duzenleri-metodlari/ 

 

Bağlama ya da Saz Türk Halk Müziğinde
yaygın olarak kullanılan telli bir çalgı türüdür.

Yörelere ve boyutlarına göre değişik isimlerle tanınır
kopuz, cura, saz, çöğür, dombra, ikitelli, tanbura v.b.
Kullanılan tekniğe göre mızrap veya parmaklar ile çalınır.
Parmaklarla çalma tekniğine şelpe ve dövme denir.
Genellikle altta iki çelik ile bir sırma bam, ortada iki çelik
ve üstte bir çelik ile bir sırma bam teli olmak üzere
toplam 7 tellidir.

Bağlama, kullanım amaçlarına göre
farklı tür ve boylarda çalınmaktadır.
Günümüzde genellikle aşağıdaki türlerle tanınır.

Cura  (en küçük boy )
Çöğür ( kısa kol bağlama )
Tanbura ( uzun kol bağlama )
Divan sazı ( büyük boy bağlama )
Meydan sazı ( en büyük boy bağlama, nesli tükenmek üzere )
Bas Bağlama ( Gövde ve klavye bağlama.teller Bas Gitar telidir )

Elektro Bağlama
1960´larin sonuna dogru
bağlamanın sesini
müzik yapilan mekânlarda daha çok duyurmak
ve rock müziğinde de kullanabilmek için
elektro bağlama Erkin Koray tarafından icat edildi.
Elektro bağlamalar, bağlamanın yapısal özellikleri korunarak
içine yerleştirilen elektro gitar manyetikleriyle üretildi.

Cura, Türk halk çalgılarından biridir.
Uzunluğu 55-60 cm kadardır
ve bağlama ailesinin en küçük çalgısıdır.
Cura genellikle altı, beş, dört ya da üç tellidir.
İki telli curalar da vardır.
Bu curaların alt teli “la”, üst teli “re” sesine ayarlanmıştır.
Curaların tekne derinlikleri ile
göğüs genişlikleri 15 cm dolayındadır.
Sap uzunlukları ise 40 cm kadardır.
Sapın ucundaki burgu denen anahtarlarla çalgı akort edilir.
Dört telli curalarda üstteki tel ahenk telidir.
Öbür teller bu ahenk telinin sesine ayarlanır.
Sapları kısa olduğu için curalarda az sayıda perde bulunur.

Cura mızrapla ya da tellere parmakla vurularak çalınır.
Ama genelde tek başına çalınan bir çalgı değildir.
Yaygın olarak öbür sazlarla birlikte çalınır.
Bağlamanın bir oktav tizine ayarlanan sesi
öbür sazların içinde belirginleşerek
ezgiye hareket ve renk katar.
Oyun havalarının kıvrak ve hareketli çalınış biçimine
uygun bir çalgıdır.

Curalar büyüklüklerine göre değişik adlar alır.
Curadan biraz büyük olanlara “cura bağlama” denir.
Sesi curadan daha kalın olan cura bağlama
en yaygın kullanılan cura türüdür.
“Cura cura” ya da “cura zurna” adıyla bilinen tür ise
curadan daha küçüktür ve sevimli görünüşü nedeniyle
süs eşyası olarak çokça kullanılır.

Ülkemizde kullanımı en yaygın olan telli bir Türk Halk Çalgısıdır.
Yörelere ve ebatlarına göre bu çalgıya
Bağlama, Divan sazı, Bozuk, Çöğür
Kopuz Irızva, Cura, Tambura vb.
adlar verilmektedir.
Bağlama ailesinin
en küçük ve en ince ses veren çalgısı Curadır.
Curadan biraz daha büyük
ve curaya göre
bir oktav kalından ses veren çalgı ise Tamburadır.
Bağlama ailesinin en kalın ses veren çalgısı ise
Divan Sazı’dır.
Tamburaya göre bir oktav kalından ses verir.

Bağlama
Tekne, Göğüs ve Sap olmak üzere
üç ana kısımdan oluşmaktadır.
Tekne kısmı genelde dut ağacından yapılmaktadır.
Ancak dut ağacının dışında
ardıç, kestane, ceviz, gürgen gibi ağaçlardan da yapılmaktadır.
Göğüs kısmı ladin ağacından
sap kısmı ise gürgen
ak gürgen veya ardıç ağacından yapılmaktadır.

Sap kısmının tekneden uzak kısmı üzerinde
tellerin bağlandığı
Burgu adı verilen parçalar vardır.
Bağlamanın akordu bu burgular kullanılarak yapılmaktadır.
Sap kısmı üzerinde misina ile bağlanmış
perdeler bulunmaktadır.
Bağlama Mızrap veya Tezene adı verilen
kiraz ağacı kabuğu
veya plastikten yapılan araçla çalındığı gibi
bazı yörelerimizde parmakla da çalınmaktadır.
Bu çalım tekniğine Şelpe adı verilmektedir.

Bağlama üzerinde ikişerli veya üçerli gruplar halinde
üç grup tel bulunmaktadır.
Bu tel grupları değişik biçimlerde akort edilebilmektedir.
Örneğin bağlama düzeni adı verilen akort biçiminde
alt gruptaki teller
yazılış itibariyle
La,orta gruptaki teller Re
üst gruptaki teller ise Mi seslerini vermektedir.
Bu akort biçimi dışında
Kara Düzen (Bozuk Düzen), Misket Düzeni
Müstezat, Abdal Düzeni, Rast Düzeni vb.
akort biçimleri de vardır

Mızraplı sazların atası olarak bilinen Kopuz
Türklerin en eski sazlarından biridir
en az 15 asırdan beri kullanılmış olan bu ünlü mızraplı saz
bu gün yerini Anadolu’da bağlama
ve ailesi sazlarına bırakmış olmakla beraber.
Orta Asya ve Sibirya Türkleri tarafından halen kullanılmaktadır.
17. yüzyılda Anadolu’da unutulmuş yalnız
Macaristan, Bosna gibi
o zaman ki Türk İmparatorluğu ‘nun
serhat eyaletlerinde rağbet gören bir sazdı.
Kopuz
Türklerin bir çeşit Kültür Sembolü
ve temsilcisi olarak Asya
Avrupa ve Afrika gibi üç kıtaya yayılmıştır.
Kopuz’u Türklerden alıp
yüzyıllarca kullanan milletler arasında
Macarlar, Yunanlılar. Bulgarlar, Romenler.
Ruslar, Estonlar, Ukraynalılar, Lehler, Finler
Almanlar ve Sırpları sayabiliriz.

Kopuz yüzyıllarca
Türk Halk şâirinin ozanın ayrılmaz milli sazı olmuştur.
“Kopuz-ı Rumi • Anadolu Kopuzu” 15. yüzyılda Anadolu da
Mısır ve Suriye Türklerinde çok değerli bir sazdı.
Meraği’ ye göre; 3 telli Kopuz-ı ozandan 5 telli olması
ve Uda benzemesiyle ayrılıyordu.
çeşitli şekiller çıkmış
Araplar “Kunbuz. Kubz, Kubuz” demişler.
Türkler “Kopuz, Kobuz, Kubos”
Ruslar “Kobza” tarzında almışlardır.
Kopuzun ilk şekli önceleri Iklığ’da olduğu gibi
su kabağından teşekkül etmiş
zamanla yerini ağaçtan oyularak
veya dilimler halinde yapılan gövdelere terk etmiş
ve bu sazımızdan çok çeşitli sazlar türemiştir.

Bağlama Düzenleri  (Akortlar )

Bağlama düzeni ( La, Sol, Re )
Bozuk düzen, kara düzen ( Sol, Re, La )
Misket düzeni ( Fa#, Re, La )
Fa müstezat düzeni ( Fa, Re, La )
Abdal düzeni ( La, La, Sol )
Zurna düzeni ( Re, Re, La )
Do müstezat düzeni ( Sol, Do, La )


 BAĞLAMA DERSLERİ VİDEO SİSTEM 


 https://www.youtube.com/results?search_query=BA%C4%9ELAMA+DERSLER%C4%B0+UZUN+SAP+

https://www.youtube.com/results?search_query=BA%C4%9ELAMA+DERSLER%C4%B0+KISA+SAP+


 


ONLİNE BAĞLAMA KURS PROĞRAMLARI 


https://www.arifbalyemez.com/nota-dersleri-ders-1-2-3-ve-4

http://kurs.lokmanbas.net/goruntulu-baglama-dersi



BAĞLAMA SÜSLEME NOTA ŞEKİLLERİ

https://defteriniz.com/baglama-saz-icin-susleme-isaretleri-ve-sembolleri/254/



BAĞLAMA KORT 440  HERTZ  LA  SESİ  


https://defteriniz.com/uzun-sap-baglama-saz-nasil-akord-edilir/12/
https://www.youtube.com/watch?v=2hZvl64hCdQ



LONG KEYBOARD BAĞLAMA AKORT

Uzun sap ( Kara Düzen) bağlama akordunu yapabilmemiz için 
Önce hangi burgunun, hangi tele bağlı olduğunu bilmemiz gerekir. Resmi inceleyiniz




Akord yapmaya alt tellerden başlanır. Alt teller bibrbirleri ile eşleştirilip
aynı sesi vermesi sağlanmalıdır. 
Uzun sap bağlamada alt teller LA olarak isimlendirilir ve portede 2. aralıkta yer alır.

Akordu bozulmuş bir uzun sap bağlamada
pes (kalın) ses, tiz (ince) sese yaklaştırılarak akord yapılır.

Alt teller eşleştirildikten sonra;
 1. parmak alt teldeki re notasına konulur. Bu perde ile ortadaki boş tel (kalın re) eşleşmelidir sonra;
 
1. parmak orta teldeki sol notasına konulur. Bu perde ile en üstteki boş tel (kalın sol) eşleştirilmelidir.

Kırmızı, tele basıldığını;
Yeşil, ise telin boş tınlatıldığını ifade etmektedir. Resmi inceleyiniz






İpucu:
 Uzun sap bağlama akord cihazı ile akordlanırken;
Alt teller : B veya C
Orta teller: E veya F
Üst teller: A veya Bb

Seslerine getirilmelidir. Harfler yukarıdan aşağı takip edilmelidir.

Akord cihazında;
A : LA
B : Sİ
C : DO
D : RE
E : Mİ
F : FA
G : SOL

 

https://www.turkuler.com/baglama/akort/akort.asp


SHORT KEYBOARD
ALT TEL  DO

https://www.youtube.com/watch?v=podWxhirdrU

ALT TEL RE 

https://www.youtube.com/watch?v=9gHPtHzBOSM

ALT TEL Mİ 

https://www.youtube.com/watch?v=jvLjjuyXZ-M

 

   

SHORT KEYBOARD BAĞLAMA AKORT

Kısa sap (çöğür düzen) bağlama akordunu yapabilmemiz için 
önce hangi burgunun, hangi tele bağlı olduğunu bilmemiz gerekir. Resmi inceleyiniz.



Akord yapmaya alt tellerden başlanır.
Alt teller bibrbirleri ile eşleştirilip, aynı sesi vermesi sağlanmalıdır. 
Kısa sap bağlamada alt teller RE olarak isimlendirilir ve portede 4. çizgide yer alır.

 

Akordu bozulmuş bir kısa sap bağlamada
pes (kalın) ses, tiz (ince) sese yaklaştırılarak akord yapılır.

 

Alt teller eşleştirildikten sonra;
 1. parmak alt teldeki sol notasına konulur. Bu perde ile ortadaki boş tel (kalın sol) eşleşmelidir sonra;
 1. parmak orta teldeki la notasına konulur. Bu perde ile en üstteki boş tel (la) eşleştirilmelidir.

Kırmızı, tele basıldığını;
Yeşil, ise telin boş tınlatıldığını ifade etmektedir. Resmi inceleyiniz






İpucu: Kısa sap bağlama akord cihazı ile akordlanırken;
Alt teller : E veya F
Orta teller: A veya Bb
Üst teller: B veya C

 

Seslerine getirilmelidir. Harfler yukarıdan aşağı takip edilmelidir.

Akord cihazında;
A : LA
B : Sİ
C : DO
D : RE
E : Mİ
F : FA

G : SOL

https://defteriniz.com/kisa-sap-baglama-saz-nasil-akord-edilir/17/


http://uzunsapbaglama.com/?page_id=3456


BAĞLAMA EGZERSİZLERİ 

ORHAN GENCEBAY 
HASAN GENÇ 
ÇETİN AKDENİZ 
İSMAİL TUNÇBİLEK
ALİ YILMAZ 

ARAP ALİ   

İSMET TOPÇU 

ORHAN HAKALMAZ
ARİF SAĞ 

SHORT  KEYBOARD BAĞLAMA  NOTA YERLERİ
Lütfen Alttaki Logoya Tıklayınız



https://www.virtualbaglama.com/baglama-kursu/baglamada-nota-yerleri


SHORT KEYBOARD  BAĞLAMA DERSLERİ 
Lütfen Alttaki Linki Tıklayınız

 


BAĞLAMA METODLARI 

https://tr.scribd.com/document/356717017/Modern-Ba%C4%9Flama-Metodu-pdf
http://www.pdfkitapindir.net/dosya/muzikkitap/bagalamameb.pdf



LONG KEYBOARD BAĞLAMA DERSLERİ 
Lütfen Alttaki Logoya Tıklayınız


 


BAĞLAMA METODU 

https://tr.scribd.com/doc/177719254/Tutu%C5%9F-Ve-Bozuk-Duzen-pdf




TÜRKÜ NOTALARI ARŞİVLERİ 


http://www.turkuler.com/nota/tumliste.asp?harf=A

http://www.notaarsivleri.com/oyun-havalari/417.html

http://www.notalar.net/sevda-olmasaydi-notalari/

https://www.erdincbal.com/turk-halk-muzigi-nota-arsivi

https://www.turkudostlari.net/liste.asp?x=16







BAĞLAMA  ÖĞRENİM NOTALARI 
 



BAĞLAMA AKORT  SİSTEMİ

FORUM  ALATURKAMÜZİKLER  İSTANBUL  2017

MEHMET YALÇIN ORHANLIOĞLU

Haliç Üniversitesi ( İstanbul ) Devlet Konservatuvarı
 

Bağlama akordu için basit olarak
Bazı bilgiler aktaralım 
Bağlama deyince genel olarak kullanılan 
Long Keyboard ( Uzun Sap ) bağlama
ve Short Keyboard ( Kısa Sap ) bağlama'dır
Kısa sap bağlama kendi arasında 
Do kesik ve Re kesik diye ikiye ayrılır 
Genel olarak kullanılan Re kesik bağlamadır
Uzun sap bağlamaya Copa yani ( kopa ) kelepçe takarak
Kısa sap bağlama gibide çalabilirsiniz
Re perdesine kopa takarak 
Uzun sap bağlama notalarını çalabilirsiniz
Kısa Sap ( Çöğür Düzeni ) akordu boştaki sesler
alttan yukarıya  Re-Sol-La
Uzun Sap ( Kara Düzen )  akordu La-Re-Sol şeklindedir
Bağlama akordu için temel ses 440 Hertz LA sesidir 
( Aslı 432 Hertz ) 

LA sesi nereden alınarak akort yapılabilir  
1 - Başka akordu yapılmış enstrümandan 
2 - Piyano veya org'dan 
3 - Bilgisayar,tablet veya telefondaki akort programı ile
4 - Elektronik Dijital akort aleti ile 
5 - Akort düdüğü ile
 
En basiti La sesi veren akort düdüğü iledir 
Uzun Sap ( Kara Düzen ) bağlamanın en alt teli,boşta LA dır

Bu LA sesi Bilgisayar,tablet veya telefondaki akort programında ve 
Elektronik Dijital akort aletinde A harfiyle gösterilir

Uzun saplı bağlamayı,kısa saplı ( Çöğür Düzeni ) bağlama gibi çalmak için  

Uzun saptaki en üst teli,orta telin burgulara yakın olan 
Mİ sesine çekerek,Kısa Saplı ( Çöğür Düzeni ) bağlama gibi çalabilirsiniz

Normalinde Uzun Saplı ( Kara Düzen ) bağlamayı
Mevcut bir Kısa Sap ( Çöğür Düzeni ) bağlama ile birlikte 
Yan yana ve özellikle aynı ses tonunda çalmak için 
Uzun Saplı ( Kara Düzen ) bağlamada 

Kısa sap ( Çöğür Düzeni ) akordu yaptıktan sonra  
Uzun sap bağlamanın RE perdesine kopa takarak
Kısa sap bağlama gibi çalabilirsiniz 
Bu şekilde yaparsanız 
Uzun sap bağlamaya ait notaları 
Alt teldeki nota yerleri ve sesleri
ve isimleri değişmeden çalabilirsiniz
Sadece pozisyonlar değişir
Bu şekilde bağlamanız
RE kesik kısa sap bağlama gibi olur
Aynı sesi verir,ancak orjinal kısa sap tadını vermez

Yazımıza antiparatez,birde şunu ilave edelim 
Do kesik bağlama 
Re kesik bağlama gibi
LongNeck bağlama ile uyumlu değildir
Ses ve perde ismi ile birlikte 
Akort uyumuda değişmektedir 
ShortNeck bağlamanın, RE kesik olması daha uygundur
Do Kesik bağlama diye,orjinal bir bağlama çeşidi yoktur 

LongNeck Bağlama Formunda,alt telde
Klavyenin,burgulara yakın olan yerindeki
Do # Diyez ile RE perdesi yan yana bulunur 
Perde ismi ile ses tonu aynı şekildedir ve orjinaldir
Do kesik ( ShortNeck ) bağlamada ise
Bahsettiğimiz DO # Diyez perdesi,Mİ olarak adlandırılır  
RE perdesi ise,FA perdesi olarak adlandırılır
Dolayısıyla hem perde ismi,hemde ses tonu değişir 
Re kesik Kısa Sap bağlamada,bu tür bir sorun yoktur 
Perde ismi ,perde ismine göre ses tonu aynıdır 
Dolayısıyla,Kısa Sap bağlama demek
Uzun Saplı bağlamanın,Re perdesinden kesilmiş halidir 
THM normlarına göre ,orjinal olan format,bu şekildedir   

Do kesik bağlamanın,Re kesik bağlama ile  
Aynı ses tonunda olması için,Akort yaparken
Boştaki tellerin sesleri, 1 ses farklı çekilerek,dengelenir
Ancak,yine de,dediğimiz gibi
Do kesik bağlama,yanlış bir uygulamadır 
Kısa Saplı bağlamanın,Do kesik olması,norm dışıdır
Hatalı bir imalat tarzıdır

Kaval,Kemençe gibi 
THM enstrümanlarıyla,bir grup oluşturulduğunda
Normlara uygun olan Kısa Sap Bağlama,Re kesik bağlamadır
Birde yazımızda şunu belirtelim
Kısa Sap bağlamaya isim olarak Bağlama denmektedir 
Kısa Sap bağlama akorduna da,Bağlama düzeni denmektedir 
Uzun Saplı bağlamaya ise,Çöğür denmektedir
Uzun Saplı bağlama akordunada,Bozuk düzen denmektedir
Bu terimler yanlıştır
Bağlama enstrümanın genel adıdır 
Kısa Sap bağlama,Çöğür 
Uzun Sap bağlama,Tambura
Olarak adlandırılır
Akort terimi,THM'de Düzen olarak adlandırılır 
Kısa Saplı veya Uzun Saplı ayrımı yapılmaksızın
Varyantlarıyla birlikte,100 çeşit düzen olduğu saptanmıştır
Bozuk düzen ismiyle,bir düzen çeşidi yoktur
Bozuk düzen ismiyle adlandırılan düzenin
Orjinal ismi,Kara Düzen'dir
Alevi sazı veya Alevi düzeni gibi tabirler yanlıştır

Dünyayı kan gölüne çeviren ve dünyayı yöneten Siyonizm
Her yere bulaşmıştır
Siyonizm,Gitar için,İspanyol sazı terimini kullanıyor
Bağlama içinde,Alevi sazı terimini kullanıyor 
Her ikiside yanlıştır 

Bağlama'nın veya akordun Alevisi,Sünnisi olmaz
İslam Dininin özünde ve Kuran-ı Kerim'de 
Peygamberimiz Hz.Muhammed SAV 'in Hadis-i Şeriflerinde
Alevilik veya Sünnilik şeklinde,bir ayrımcılık yoktur
Bağlama denilen enstrüman,Hz.Ali r.a' devrinde 
Arapların kültürüne has,kullandığı bir enstrüman değildir
Orta-Asya Türk menşeli Enstüman'dır
Ve Türkler,Müslüman olmadan önce de Bağlama vardı
Alevilik-Sünnilik şeklinde,İsrailiyatın ayrımcılığı olmadan öncede
Bağlama vardı
Türkler,müslüman olduktan sonrada Bağlama vardır 
Bağlama,bir kültür ürünüdür,din değildir
Bağlama çalan,bir çok Hristiyan vardır
Türk olmayan,farklı ırklardada bağlama çalanlar vardır
Bağlama,artık bir ülkeye ve bir bölgeye has olmayan
Tıpkı Gitar gibi,evrensel bir sazdır

  
BAĞLAMA ETÜDLERİ 

https://www.youtube.com/watch?v=Pq6ein8mSX8i
https://www.youtube.com/watch?v=Nl4029gE6EU
https://www.youtube.com/watch?v=bNvPhU84-9k

BAĞLAMA AKORT  SİSTEMİ

FORUM  ALATURKAMÜZİKLER  İSTANBUL  2017

MEHMET YALÇIN ORHANLIOĞLU
Haliç Üniversitesi ( İstanbul ) Devlet Konservatuvarı


TELEPHONE PLAY STORE
AKORT SİSTEMLERİ


http://www.notaarsivleri.com/NotaMuzik/topal_oyun_havasi.pdf 
http://defteriniz.com/wp-content/uploads/2015/05/Topal_Oyun_Havasi.pdf





ÖZEL BAĞLAMA VİDEOLARI 

https://www.youtube.com/user/TheOrhansezgin/videos

https://www.youtube.com/watch?v=qfM7RXiJ_sU

https://www.youtube.com/watch?v=5XmhGoGaO5A

https://www.youtube.com/watch?v=KRvSFPX7VXw

https://www.youtube.com/watch?v=ZkPJDmLFDAw

https://www.youtube.com/watch?v=ym6Pj3REaxo

https://www.youtube.com/watch?v=fIupNyRV4Ds

https://www.youtube.com/watch?v=UVICBZbVb4I

https://www.youtube.com/watch?v=5BX2SqaONJg

https://www.youtube.com/watch?v=62SxMSQwK00

https://www.youtube.com/watch?v=aFK_6f20cI0

https://www.youtube.com/watch?v=GHel4UbCc0E


 https://www.youtube.com/watch?v=i0BBZZ1ZGNE


https://www.youtube.com/watch?v=khFBGGVBaEs&index=1&list=RDkhFBGGVBaEs


https://www.youtube.com/watch?v=HYnxnPf_1PU


EN İYİ BAĞLAMA SANATÇILARI 



BASİT  BAĞLAMA METODU 


https://vdocuments.mx/bahattin-turan-coeguer-metodu.html
http://www.portesaz.de/docs/basindabiz/kitabimiz.pdf


TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ


http://www.erhanbirol.com/othersites/TemelMuzikEgitimi/tmb1.htm
https://dikkatmuzisyenvar.files.wordpress.com/2015/11/mc3bczik-kilavuz-kitabi.pdf
http://bizdosyalar.nevsehir.edu.tr/0b3fabba3a4b70bd70195bb6532ca5e0/temel-muzik-egitimi-ders-notlar.pdf

https://docplayer.biz.tr/184533-Temel-muzik-egitimi-ders-notlari.html

Pagem Müzik Eğitimi Dr.İlhan Özgül Pdf


TÜRK HALK MÜZİĞİ AYAK SİSTEMİ 


 

YÖRELERE GÖRE TÜRKÜLER 

 

TÜRKÜ İSMİ İLE ARAMA ÜNİTESİ 

ABC-ÇDEFGHI-İJKLMNO-ÖPRSTU-ÜVYZ


YÖRE İSMİ İLE ARAMA ÜNİTESİ 

ABC-ÇDEFGHI-İJKLMNO-ÖPRSTU-ÜVYZ

ŞARKI  İSMİ İLE ARAMA ÜNİTESİ

ABC-ÇDEFGHI-İJKLMNO-ÖPQRSTU-ÜVWXYZ

 


 
 

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol